Napjaink járművei egyre összetettebbé, egyre bonyolultabbá válnak annak érdekében, hogy kielégítsék az egyre növekvő biztonsági és kényelmi követelményeket. A legtöbb ilyen funkciót manapság már beágyazott számítógépek vezérlik kezdve a biztonságkritikus rendszerektől, mint például az elektronikus menetstabilizáló rendszerek, a kényelmi szolgáltatásokig, mint például a légkondicionálás szabályozása.

A modern gépjárművekben közel 40 - 50 darab, egy luxus kategóriás gépjárműben pedig még ennél is több ilyen beágyazott számítógép más néven elektronikus vezérlőegység (ECU) található. Ezek az egészen egyszerű, néhány száz soros programkódot futtató, 8 bites kontrollerektől kezdve az asztali számítógépek teljesítményével összemérhető, modern operációs rendszereket futtató fedélzeti számítógépekig változhatnak.

Ahhoz, hogy a mérnökök megfelelően fel tudjanak készülni a jövőben ellátandó tervezési feladatokra, lényeges megismerniük azt, hogy mely rendszereket lehet beágyazott rendszereknek nevezni, ezeknek milyen fajtái vannak illetve milyen tervezési és fejlesztési eljárások terjedtek el az autóiparban.